Huis verkopen
*** De beste service door klein te blijven ***
Een spannende tijd! Je hebt besloten je woning te gaan verkopen!
Tegenwoordig kun je dit natuurlijk best zelf regelen via een internetmakelaar. De meeste lijken heel aanlokkelijk met lage tarieven, maar hier komen nog allerlei extra's bij zodat je evengoed al gauw veel extra geld kwijt bent. En dan moet je ook nog eens alles zelf regelen, wat heel veel tijd kost.
En wat als de kopers je gaan aanklagen voor verborgen gebreken? Weet jij dan hoe te handelen?
Doe de beste investering van je leven en kies voor de beste makelaar!
Waarom zou je keuze dan op mij moeten vallen?
Allereerst ben ik je vaste aanspreekpunt, altijd contact met mij!
Geen wisselend contact met telefonistes, steeds verschillende assistent-makelaars die bezichtigingen komen doen, en de 'echte' makelaar die je alleen ziet bij het verkoopgesprek.
Voordeel van een klein kantoor is 1-op-1contact, snel en flexibel inplannen van afspraken en echte betrokkenheid bij de verkoop van jouw woning. Ik heb altijd maar een klein aantal woningen tegelijk in verkoop, zodat ik jouw huis alle aandacht kan geven.
Dus ook niet even snel en onpersoonlijk digitaal documenten ondertekenen. Ik kom altijd naar je toe. Wist je trouwens dat met persoonlijk ondertekenen je aansprakelijkheid als verkoper veel beter gedekt is in het geval de koper een claim tegen je begint?
Ik ben gecertificeerd Register-makelaar, -taxateur én (universitair geschoolde) marketeer met NIMA-B, maximaal opgeleid dus om voor jou het beste resultaat te kunnen behalen.
Ik ben van mening dat je woning maar 1x een 1e indruk kan maken! Dit kun je alleen maar bereiken door een volledige presentatie op Funda, duidelijke marketingplan met inzet van diverse social media, goed geschreven commerciële teksten, gebruikmaken van professionele vastgoedfotografie, vastgoedstyling, professionele bezichtigingen waarbij er gedegen informatie wordt verstrekt over eventuele publiekrechtelijke of privaatrechtelijke afspraken, de bouwkundige staat van de woning en de mogelijkheden in de wijk.
Je woning verkopen is hoe dan ook niet iets wat je dagelijks doet. Er komt altijd meer bij kijken dan je op het eerste gezicht misschien denkt.. Ik bied een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding én 100% ontzorging!
Wat doe ik allemaal als verkoopmakelaar voor je?
stap 1: Allereerst kom ik bij je langs om kennis te maken. Een persoonlijke 'klik' vind ik erg belangrijk. Ik maak niet alleen nader kennis met je en bespreek mijn werkwijze, maar ik maak meteen ook een grondige opname van je woning. Verder ontvang je tips voor het verkoopklaar maken van je woning qua styling, opruimen, schoonmaak en presentatie. Ik ben zelf ook gecertificeerd vastgoedstyliste bij House of Kiki, dus weet precies hoe je qua vastgoedstyling de woning optimaal kan presenteren, of wanneer je dit beter kan uitbesteden.
Na mijn 1e bezoek maak ik een beknopt strategisch verkoopplan voor je en ontvang je een waardebepaling van je woning. Dit alles is uiteraard allemaal nog geheel vrijblijvend en gratis!
stap 2: Als je besluit met mij in zee te gaan, dan bespreek ik vervolgens het plan van aanpak en de planning. Wat moet er nog allemaal gebeuren om het huis verkoopklaar te maken? Ik zet de puntjes voor je op de i.
stap 3: Mijn professionele vastgoedfotograaf, met wie ik al jarenlang samenwerk, komt vervolgens met mij naar je woning voor het verzorgen van alle foto's, 360 graden foto's, virtuele tour, video's (voor funda, social media) en plattegronden. Ik als makelaar ben hier altijd bij aanwezig, zodat je ook hier niet voor thuis hoeft te blijven. Ik verzorg dan meteen zelf de NEN2580 inmeting voor de plattegronden voor Funda (in 2D en 3D)
stap 4: Je woning is dan klaar om op de markt aangeboden te worden: Je woning komt op Funda en andere relevante huizensites en social media, waaronder Instagram. Ook komt er een bord in je tuin en/of aan de woning voor goede zichtbaarheid. En voordat de woning de markt op gaat, natuurlijk ook nog de uitwisseling tussen de (VBO) makelaars, en mijn netwerk van aankoopmakelaars met hun geïnteresseerden en overige zoekers.
stap 5: Ik coördineer en verzorg persoonlijk alle rondleidingen. Je kijkers ontvangen een eigen Move account met alle informatie over je woning. Je ontvangt na elke bezichtiging uiteraard meteen terugkoppeling over hoe het verlopen is.
stap 6: De deal maken: Ik begeleid alles tijdens het gehele biedingsproces en onderhandelingsproces, totdat we de gewenste verkoopprijs met de koper bereikt hebben. Ook besteed ik veel aandacht aan alle ontbindende voorwaarden en oplevertermijn. Uiteraard werk ik met een biedlogboek.
Ik stel de koopakte voor je op en zorg voor het ondertekenen hiervan met zowel jou als verkoper als de koper. Ook hoef je geen vrij te nemen voor het bezoek van de taxateur van de kopers, dit regel ik uiteraard ook voor je, door er zelf bij aanwezig te zijn.
stap 7: Ik onderhoud de contacten met de notaris voor je en volg nauwgezet de relevante data van de ontbindende voorwaarden.
stap 8: Op de dag van de eigendomsoverdracht van je woning maak ik met de koper en jou nog een laatste inspectieronde door de woning. Vervolgens begeleid ik je bij de notaris bij het tekenen van de eigendomsakte en de sleuteloverdracht.
stap 9: After-service! Ook na de verkoop van je woning kun je altijd bij mij terecht. Wellicht heb je nog vragen, of wil je weten hoe het ook alweer zat met het invullen van de belastingaangifte. Of wat als de kopers je aanklagen voor een verborgen gebrek? Ook dan help ik je graag verder.
Wat kost dit nu allemaal?
Ik verkoop je woning voor een van te voren vaststaand vast tarief. Door mijn exclusiviteit, echte betrokkenheid en aandacht, en goede marketing worden mijn woningen altijd zeer snel en zeer goed verkocht. Aan deze kwaliteit hangt dus een prijskaartje. Zoek je een goedkope makelaar? Dan kun je beter nog even verder zoeken. Kwaliteit en deskundigheid gaat niet samen met een lage prijs.
De meeste makelaars werken met een courtagesysteem van gemiddeld 1,6% van de verkoopprijs, soms ook nog eens plus 21% BTW. Met overbieden kan dat zomaar oplopen tot grote bedragen. En staat pas het exacte bedrag vast na de verkoop. Hierboven op komen dan ook nog vaak de gebruikelijke opstartkosten. Bovendien moet je dan ook nog vaak zelf vrije dagen opnemen als de fotograaf of taxateur moet langskomen. En heb je geen appcontact in de avonden of weekenden.
Ik hou van duidelijkheid en transparantie vooraf.
Om je echter een tarief te kunnen geven, wil ik uiteraard wel eerst graag de woning bekijken. De courantheid, staat van onderhoud, locatie en ligging spelen hierbij een belangrijke rol. Een woning die goed is onderhouden, schoon en opgeruimd en neutraal is ingericht, zal eerder verkocht worden dan een soortgelijke woning met achterstallig onderhoud. Dit speelt mee bij de prijsbepaling. Om je een indicatie te geven kun je uitgaan van een basisbedrag van circa 5900,- voor courante woningen in Hoorn met een koopsom tot circa 500.000 euro k.k.
Dit is inclusief de opstartkosten, waaronder 2(!) video's, de Blikvanger op Funda, NEN2580 meting door mijzelf, Floorplanner plattegronden.
Het definitieve bedrag dat we overeenkomen hoef je sowieso pas te betalen bij de overdracht van woning bij de notaris. Wel zo eerlijk en duidelijkheid vooraf!
Uiteraard werk ik samen met een professionele vastgoedfotograaf en ook de beste fundaplaatsing regel ik voor je. Je krijgt het uitgebreide presentatiepakket voor 1 jaar, de Blikvanger voor nog meer attentie, en je ontvangt dan ook prachtige foto's van je woning, 360 graden foto's, een virtuele tour, videofilmpjes van je woning en plattegronden van elke verdieping. Dit maakt onderdeel uit van het zgn. presentatiepakket op Funda waardoor je woning beter wordt gevonden in de zoekresultaten en ook beter en langer wordt bekeken, wat weer tot meer bezichtigingsaanvragen leidt. Deze "opstartkosten" zitten gewoon in mijn tarief, en hoef je echt niet vooraf te betalen, maar pas na een succesvolle verkoop wordt dit gewoon verrekend bij de notaris, scheelt weer toch?!
Spreekt dit alles je aan? Neem dan contact met mij op om met elkaar kennis te maken!
Wil je niet totaal ontzorgd worden? Wil je geen 100% kwaliteit? Dan kun je beter een andere makelaar kiezen.
Wel kan ik je helpen als je zelf je woning onderling reeds hebt verkocht en juridische hulp wil bij het opstellen van de koopakte. Dan heb je een juridisch goede basis en regel je de rest allemaal zelf. Dit kost 750 euro.
Een spannende tijd! Je hebt besloten je woning te gaan verkopen!
Tegenwoordig kun je dit natuurlijk best zelf regelen via een internetmakelaar. De meeste lijken heel aanlokkelijk met lage tarieven, maar hier komen nog allerlei extra's bij zodat je evengoed al gauw veel extra geld kwijt bent. En dan moet je ook nog eens alles zelf regelen, wat heel veel tijd kost.
En wat als de kopers je gaan aanklagen voor verborgen gebreken? Weet jij dan hoe te handelen?
Doe de beste investering van je leven en kies voor de beste makelaar!
Waarom zou je keuze dan op mij moeten vallen?
Allereerst ben ik je vaste aanspreekpunt, altijd contact met mij!
Geen wisselend contact met telefonistes, steeds verschillende assistent-makelaars die bezichtigingen komen doen, en de 'echte' makelaar die je alleen ziet bij het verkoopgesprek.
Voordeel van een klein kantoor is 1-op-1contact, snel en flexibel inplannen van afspraken en echte betrokkenheid bij de verkoop van jouw woning. Ik heb altijd maar een klein aantal woningen tegelijk in verkoop, zodat ik jouw huis alle aandacht kan geven.
Dus ook niet even snel en onpersoonlijk digitaal documenten ondertekenen. Ik kom altijd naar je toe. Wist je trouwens dat met persoonlijk ondertekenen je aansprakelijkheid als verkoper veel beter gedekt is in het geval de koper een claim tegen je begint?
Ik ben gecertificeerd Register-makelaar, -taxateur én (universitair geschoolde) marketeer met NIMA-B, maximaal opgeleid dus om voor jou het beste resultaat te kunnen behalen.
Ik ben van mening dat je woning maar 1x een 1e indruk kan maken! Dit kun je alleen maar bereiken door een volledige presentatie op Funda, duidelijke marketingplan met inzet van diverse social media, goed geschreven commerciële teksten, gebruikmaken van professionele vastgoedfotografie, vastgoedstyling, professionele bezichtigingen waarbij er gedegen informatie wordt verstrekt over eventuele publiekrechtelijke of privaatrechtelijke afspraken, de bouwkundige staat van de woning en de mogelijkheden in de wijk.
Je woning verkopen is hoe dan ook niet iets wat je dagelijks doet. Er komt altijd meer bij kijken dan je op het eerste gezicht misschien denkt.. Ik bied een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding én 100% ontzorging!
Wat doe ik allemaal als verkoopmakelaar voor je?
stap 1: Allereerst kom ik bij je langs om kennis te maken. Een persoonlijke 'klik' vind ik erg belangrijk. Ik maak niet alleen nader kennis met je en bespreek mijn werkwijze, maar ik maak meteen ook een grondige opname van je woning. Verder ontvang je tips voor het verkoopklaar maken van je woning qua styling, opruimen, schoonmaak en presentatie. Ik ben zelf ook gecertificeerd vastgoedstyliste bij House of Kiki, dus weet precies hoe je qua vastgoedstyling de woning optimaal kan presenteren, of wanneer je dit beter kan uitbesteden.
Na mijn 1e bezoek maak ik een beknopt strategisch verkoopplan voor je en ontvang je een waardebepaling van je woning. Dit alles is uiteraard allemaal nog geheel vrijblijvend en gratis!
stap 2: Als je besluit met mij in zee te gaan, dan bespreek ik vervolgens het plan van aanpak en de planning. Wat moet er nog allemaal gebeuren om het huis verkoopklaar te maken? Ik zet de puntjes voor je op de i.
stap 3: Mijn professionele vastgoedfotograaf, met wie ik al jarenlang samenwerk, komt vervolgens met mij naar je woning voor het verzorgen van alle foto's, 360 graden foto's, virtuele tour, video's (voor funda, social media) en plattegronden. Ik als makelaar ben hier altijd bij aanwezig, zodat je ook hier niet voor thuis hoeft te blijven. Ik verzorg dan meteen zelf de NEN2580 inmeting voor de plattegronden voor Funda (in 2D en 3D)
stap 4: Je woning is dan klaar om op de markt aangeboden te worden: Je woning komt op Funda en andere relevante huizensites en social media, waaronder Instagram. Ook komt er een bord in je tuin en/of aan de woning voor goede zichtbaarheid. En voordat de woning de markt op gaat, natuurlijk ook nog de uitwisseling tussen de (VBO) makelaars, en mijn netwerk van aankoopmakelaars met hun geïnteresseerden en overige zoekers.
stap 5: Ik coördineer en verzorg persoonlijk alle rondleidingen. Je kijkers ontvangen een eigen Move account met alle informatie over je woning. Je ontvangt na elke bezichtiging uiteraard meteen terugkoppeling over hoe het verlopen is.
stap 6: De deal maken: Ik begeleid alles tijdens het gehele biedingsproces en onderhandelingsproces, totdat we de gewenste verkoopprijs met de koper bereikt hebben. Ook besteed ik veel aandacht aan alle ontbindende voorwaarden en oplevertermijn. Uiteraard werk ik met een biedlogboek.
Ik stel de koopakte voor je op en zorg voor het ondertekenen hiervan met zowel jou als verkoper als de koper. Ook hoef je geen vrij te nemen voor het bezoek van de taxateur van de kopers, dit regel ik uiteraard ook voor je, door er zelf bij aanwezig te zijn.
stap 7: Ik onderhoud de contacten met de notaris voor je en volg nauwgezet de relevante data van de ontbindende voorwaarden.
stap 8: Op de dag van de eigendomsoverdracht van je woning maak ik met de koper en jou nog een laatste inspectieronde door de woning. Vervolgens begeleid ik je bij de notaris bij het tekenen van de eigendomsakte en de sleuteloverdracht.
stap 9: After-service! Ook na de verkoop van je woning kun je altijd bij mij terecht. Wellicht heb je nog vragen, of wil je weten hoe het ook alweer zat met het invullen van de belastingaangifte. Of wat als de kopers je aanklagen voor een verborgen gebrek? Ook dan help ik je graag verder.
Wat kost dit nu allemaal?
Ik verkoop je woning voor een van te voren vaststaand vast tarief. Door mijn exclusiviteit, echte betrokkenheid en aandacht, en goede marketing worden mijn woningen altijd zeer snel en zeer goed verkocht. Aan deze kwaliteit hangt dus een prijskaartje. Zoek je een goedkope makelaar? Dan kun je beter nog even verder zoeken. Kwaliteit en deskundigheid gaat niet samen met een lage prijs.
De meeste makelaars werken met een courtagesysteem van gemiddeld 1,6% van de verkoopprijs, soms ook nog eens plus 21% BTW. Met overbieden kan dat zomaar oplopen tot grote bedragen. En staat pas het exacte bedrag vast na de verkoop. Hierboven op komen dan ook nog vaak de gebruikelijke opstartkosten. Bovendien moet je dan ook nog vaak zelf vrije dagen opnemen als de fotograaf of taxateur moet langskomen. En heb je geen appcontact in de avonden of weekenden.
Ik hou van duidelijkheid en transparantie vooraf.
Om je echter een tarief te kunnen geven, wil ik uiteraard wel eerst graag de woning bekijken. De courantheid, staat van onderhoud, locatie en ligging spelen hierbij een belangrijke rol. Een woning die goed is onderhouden, schoon en opgeruimd en neutraal is ingericht, zal eerder verkocht worden dan een soortgelijke woning met achterstallig onderhoud. Dit speelt mee bij de prijsbepaling. Om je een indicatie te geven kun je uitgaan van een basisbedrag van circa 5900,- voor courante woningen in Hoorn met een koopsom tot circa 500.000 euro k.k.
Dit is inclusief de opstartkosten, waaronder 2(!) video's, de Blikvanger op Funda, NEN2580 meting door mijzelf, Floorplanner plattegronden.
Het definitieve bedrag dat we overeenkomen hoef je sowieso pas te betalen bij de overdracht van woning bij de notaris. Wel zo eerlijk en duidelijkheid vooraf!
Uiteraard werk ik samen met een professionele vastgoedfotograaf en ook de beste fundaplaatsing regel ik voor je. Je krijgt het uitgebreide presentatiepakket voor 1 jaar, de Blikvanger voor nog meer attentie, en je ontvangt dan ook prachtige foto's van je woning, 360 graden foto's, een virtuele tour, videofilmpjes van je woning en plattegronden van elke verdieping. Dit maakt onderdeel uit van het zgn. presentatiepakket op Funda waardoor je woning beter wordt gevonden in de zoekresultaten en ook beter en langer wordt bekeken, wat weer tot meer bezichtigingsaanvragen leidt. Deze "opstartkosten" zitten gewoon in mijn tarief, en hoef je echt niet vooraf te betalen, maar pas na een succesvolle verkoop wordt dit gewoon verrekend bij de notaris, scheelt weer toch?!
Spreekt dit alles je aan? Neem dan contact met mij op om met elkaar kennis te maken!
Wil je niet totaal ontzorgd worden? Wil je geen 100% kwaliteit? Dan kun je beter een andere makelaar kiezen.
Wel kan ik je helpen als je zelf je woning onderling reeds hebt verkocht en juridische hulp wil bij het opstellen van de koopakte. Dan heb je een juridisch goede basis en regel je de rest allemaal zelf. Dit kost 750 euro.