Mijn favorieten

Huis Kopen

Een huis kopen is voor de meeste mensen niet iets wat ze regelmatig doen. Dan is het fijn als er een deskundige met je meekijkt en alles, echt alles, voor je regelt. Volg me vooral ook op mijn instagram @esthervan dijk_makelaartaxateur waar ik wekelijks tips geef over  waar je op moet letten bij het aankopen van een huis, o.a. verborgen gebreken.

Bij Esther van Dijk Makelaardij wordt alles van A tot Z voor je geregeld en uit handen genomen, je wordt totaal ontzorgd. Ik help je bijvoorbeeld ook bij het verhuizen van alle nutsvoorzieningen, je opstalverzekering, het in werking zetten van goede taxateurs, je hypotheek opstarten en noem maar op.
Bovendien kun je me altijd een appje sturen als je vragen hebt in dit spannende proces, en dat kan ook in de avonduren en in het weekend.

En dat alles voor een vast tarief van 4500,- euro all-in* (pas te betalen bij de notaris) voor woningen tot maximaal 500.000 euro.


* Er kan een toeslag bijkomen afhankelijk van regio, locatie, prijssegment, bijzonder object. 

Wat doe ik als aankoopmakelaar allemaal voor je?

stap 1: In ons kennismakingsgesprek wil ik van alles weten over je woonwensen, mogelijkheden en voorkeuren. Je gaat daarna zelf zoveel mogelijk op zoek een geschikte woning, via sites als Funda. Ook ik zoek natuurlijk met je mee via mijn netwerk. Als je dan een leuk huis hebt gevonden, bel je de verkopend makelaar om zelf een 1e afspraak in te plannen. Het is belangrijk om eerst even alleen kennis te maken met de woning. Op deze manier kun je zelf door de woning lopen en 'sfeer' proeven. Kijken of de woning bij je past en of de woning goed 'voelt'. Indien gewenst of nodig ga ik natuurlijk wel mee ook al is het een 1e bezichtiging.

stap 2: Indien we een geschikte woning hebben gevonden, ga ik als aankoopmakelaar met je mee voor een 2e bezichtiging.Hierbij kijk ik met een professionele blik naar de woning. Hoe ziet de woning er bouwkundig uit? Is er sprake van achterstallig onderhoud? Hoe zit het met de kwaliteit van de elektrische installaties? Hoe zit het met de gebruikte isolatiematerialen? Hoe energiezuinig is de woning? Hoe zit het met de bodemkwaliteit? Wat is het bestemmingsplan? Ook op het gebied van duurzaamheid zal ik je adviseren over de mogelijke duurzaamheidsmaatregelen die je nog kunt nemen.

stap 3: Als je dan besluit dat je de ideale woning hebt gevonden, ga ik kijken hoe het zit met de marktwaarde van de woning: hoe is de vraagprijs vastgesteld en wat is de woning waard in de huidige markt. Ik ben geregistreerd register-taxateur, hiermee weet je zeker dat je een deskundige aankoopmakelaar hebt met alle databases met referentiecijfers.

stap 4: Dan bespreek ik je financiële mogelijkheden en bepalen we de biedingsstrategie. Wat wordt het 1e/eindbod, hoeveel kun en wil je betalen als eindbod. Hoeveel eigen geld heb je om eventueel overbieden te kunnen financieren. We bespreken verder alle mogelijke ontbindende voorwaarden. Op deze manier neem ik de emotionele spanningen van het onderhandelen uit handen.

stap 5: Vervolgens wordt de koopakte opgesteld en neem ik de gehele koopakte met je door.  Alle rechtsartikelen worden zorgvuldig uitgelegd zodat je exact weet waar je aan toe bent. Ook regel ik de contacten met de notaris voor je.

stap 6: Indien gewenst kan ik je vervolgens begeleiden met het regelen van de hypotheek, bankgarantie, verzekeringen etc. Dit moet allemaal geregeld worden voordat de ontbindende voorwaarden verlopen. Meestal binnen een termijn van 4 tot 6 weken. Vaak een hoop geregel en gedoe en op deze manier heb je alles in 1 hand en weet je zeker dat je het voor elkaar krijgt. Ik regel je benodigde taxaties, geef je informatie over je nieuwe nutsaansluitingen, opstalverzekering etc. En dat allemaal als onderdeel van mijn hoge niveau van dienstverlening en ontzorging. Je hoeft dus niets zelf uit te zoeken of te regelen.

Ik werk hiervoor samen met diverse kleine, lokale, betrokken hypotheekadviseurs. Allemaal 
onafhankelijk erkend financieel adviseurs met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik kan dan een compleet pakket bieden van aankoopbegeleiding en volledig verzorgde hypotheekaanvraag voor een aantrekkelijk tarief voor starters.


stap 7: Op de dag van eigendomsoverdracht van de woning ga ik, voordat je gaat tekenen bij de notaris, eerst nog met je mee naar de woning voor een laatste inspectie. Wordt de woning inderdaad geleverd in dezelfde staat als op het moment dat je de woning kocht? Ook controleer ik de meterstanden.

stap 8: Vervolgens ga ik met je mee naar de notaris voor het passeren van de leveringsakte en aansluitend voor het tekenen van de hypotheekakte. Dan ontvang je de sleutels en kun je jezelf eigenaar noemen van je nieuwe woning!

stap 9: Ook daarna kun je nog bij mij terecht voor nazorg. Als je bijvoorbeeld je belastingaangifte moet invullen en je hebt vragen over hoe het dan ook alweer zit met de aftrekbare kosten van de aankoop van de woning. Of in welke box je dit moet invullen etc. Ik blijf je aanspreekpunt!

Kortom, wil je succesvol en zonder stress je droomhuis aankopen, neem dan vrijblijvend contact op met mij. Ik regel alles van A tot Z en help je graag bij je zoektocht naar je ideale woning!


PS: Zoek je deeldiensten in het aankoopproces dan kan je beter op zoek gaan naar een andere makelaar. Ik kan alleen kwaliteit en succes leveren als ik vanaf het begin betrokken ben en diepgaand onderzoek heb kunnen doen naar zowel je aan te kopen huis, als jouw eigen financiele situatie, voordat we de onderhandeling in gaan.